Afsluiting - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Afsluiting

Door: Gon

06 Juli 2017 | Frankrijk, Nice

Vanaf dinsdag stonden we op de camping Piccolo Paradiso in Albenga. Een prima camping met een eigen strand en stoelen en parasols voor de gasten. Vriendelijke mensen en een leuk restaurant. Alleen het sanitair mag wel eens opgeknapt worden.
Vanuit Albenga wat fietstochtjes gemaakt en met de trein naar San Remo geweest. De moeite waard! In de historische binnenstad hele smalle straatjes en de huisjes leken wel op en tegen elkaar geplakt. De meesten hebben alleen een voordeur.
Maandag zijn we met de trein naar Cagnes sur Mer, nabij Nice (F), gegaan. We zagen een beetje tegen de treinreis op, maar deze viel ontzettend mee. Alleen bij vertrek moest de bagage van de fiets af om de trap naar het perron te nemen. Bij het overstappen en bij het eindstation was dit niet nodig. In de trein veel vluchtelingen zonder kaartje. Eenmaal uit de trein gezet door de conducteur, liepen ze naar een ander rijtuig en stapten weer in. In Frankrijk deed de politie dit anders en zag je geen vluchteling in de trein.
In Cagnes sur Mer stonden we op de camping Le Val Fleuri. Netjes, rustig en ca. 4 km van de zee. Eenmaal aan zee kon je met een mooi fietspad naar Nice en Antibes.
Dinsdag Nice bezocht. De oude binnenstad bekeken en genoten van hapjes en drankjes aan de boulevard.
Alle dagen was het weer prachtig. Zonnig en de temperatuur tussen de 26 en 30 graden.
Woensdag de kampeerspullen ingepakt en de laatste nacht in Hotel Anis, nabij het vliegveld, doorgebracht. Een voorwaarde om daar de fietsen achter te kunnen laten zodat ze opgehaald kunnen worden door Soetens.
Donderdag op tijd op het vliegveld. Met ca. 30 passagiers en een half uur eerder dan het schema vertrokken we naar Eindhoven.
De vakantie zat erop. Ook nu weer was het een bijzondere fietstocht. Avontuurlijk, soms zwaar maar heel mooi en met prima weersomstandigheden.