Dag 11, dinsdag 13 juni 2017. - Reisverslag uit Wasselonne, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 11, dinsdag 13 juni 2017. - Reisverslag uit Wasselonne, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 11, dinsdag 13 juni 2017.

Door: Gon

13 Juni 2017 | Frankrijk, Wasselonne

Mittersheim (F)-Wasselonne (F), 73km, 600 hoogtemeters.

Vanmorgen was de receptie reeds geopend dus moesten afrekenen en dat duurde me veel te lang. Daarna reden we de camping af en brak er een steun van Lydia's voortas af. Gelukkig kwam ze niet te vallen. Na het gerepareerd te hebben m.b.v. wat tie-raps, bleek er een kleine slinger in het voorwiel te zitten. Soms loopt de schijfrem aan en soms ook niet. Naar een oplossing wordt gezocht! Daarna brood gekocht en een beetje lucht voor de banden gezocht. Was ook niet direct gebeurd. Uiteindelijk bij een transportbedrijf is het gelukt. Al met al reden we ruim na tienen op de route.
We gingen weer verder langs het kanaal en vergaten een afslag te nemen. Dit hersteld met een alternatief. Bleek achteraf niet langer en zeker niet zwaarder. Bovendien ontmoetten we daardoor Donna en Milton, een Australisch echtpaar dat door Europa crost op de fiets. Deze dag gelukkig weer voldoende gelegenheid om te eten en te drinken. Na de middag werd het met 29gr. goed warm en kregen we nog een paar pittige klimmen voor de kiezen voordat we om half 6 op de camping in Wasselonne aankwamen. Het was weer een pittige dag!

• 13 Juni 2017 - 22:45

Tom En Trudy:

Hoihoi, LenG, deze dag niet cadeau gekregen zeg, geeft altijd een streep door de rekening, maar goed, creatief als jullie zijn, herpakken jullie je ook weer, en wat het altijd weer leuk maakt is dat je gezellige mensen ontmoet met dezelfde interesses.
    Welterusten voor straks, en een goeie rit voor morgen.
    Liefs TenT

• 14 Juni 2017 - 08:54

Gon:

Hoi T en T,
    Bedankt voor jullie reactie. Als trouwe volgers geven jullie ons zeker extra motivatie.
    Tot later, misschien wel vandaag.

• 14 Juni 2017 - 11:46

Corry Blom:

Dag Gon en Lydia,

Volg iedere dag jullie relaas, het was even stil vanaf zaterdag maar gelukkig zag ik vanmorgen weer dat alles goed met jullie is.

Veel reisplezier verder en tot ziens!

Groeten Aart en Corry

• 14 Juni 2017 - 14:12

Gerard:

Hoi Lydia en Gon,
    Jullie schieten al aardig op met dit weer lukt dat ook wel.
    Ik wil deze route tot Basel in augustus fietsen.
    Handig dat jullie melden dat er tussen Metz en Mittersheim geen eten te krijgen is.
    Moet ik onthouden.
    Geen afzakkertje naar de mooie stad Strasbourg?

Veel fietsplezier

• 14 Juni 2017 - 15:26

De Rouck Alain:

Hopelijk valt het mee met de fiets !!