Dag 3, maandag 5 juni 2017 - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 3, maandag 5 juni 2017 - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 3, maandag 5 juni 2017

Door: Gon

06 Juni 2017 | Nederland, Mechelen

Panheel-Mechelen, 82km

Ook nu weer vertrokken we om 9.00 uur van ons goede logeeradres en met zonnig weer. We logeerden bij mevrouw Vleeshouwers aangesloten bij de St. Vrienden op de Fiets. Al snel hadden we de route te pakken en reden weer door Thorn, maar nu zonder de vele toeristen. Wat volgde was een prachtig landschap tot we langs het Julianakanaal fietsten. Dat werd al gauw heel saai. We volgden het kanaal en het verlengde ervan tot Maastricht. Dit was het laatste vlakke gedeelte van deze dag. Van het kanaal naar het Vrijthof, waar met het mooie weer alle terrassen bezet waren. Een echtpaar sprak ons aan. Zij hadden zojuist het Pieterpad voltooid en waren ook Europa-fietsers. Na wat ervaringen uitgewisseld te hebben vonden we een terras in de omgeving. Daar besloten we deze dag niet te kamperen maar een logies te zoeken.
Lydia heeft een collega die verhuisd is van Vlaardingen naar Mechelen en nu een B&B heeft. Via wat kunstgrepen kregen we contact met haar en bleken we van harte welkom.
Maastricht uit en daarna begon het echte werk: niets meer vlak! In Mechelen overnachten we dus bij Suzanne en Jos. Vandaag was het restaurant (meerdere) binnen 50m! We kunnen het B&B van harte aanbevolen.
De weersverwachting voor morgen ziet er niet best uit!