Dag 3 - Reisverslag uit Formigal, Spanje van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Formigal, Spanje van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Gon

20 Mei 2018 | Spanje, Formigal

Zondag 20 mei 2018, Laruns (F) - Escarilla (E), 44 km, 1334 hoogtemeters.

Vandaag stond de Col du Pourtalet op het menu. 30 Km lang, 1790 m hoog, goed voor 1270 hoogtemeters en, volgens de kenners ongeveer 4,5%. Ik was ontzettend benieuwd hoe we dat zouden verteren. Om 10 voor 9 begonnen we aan de klim en de eerste 10 km gingen heel goed, inderdaad gemiddeld 4%. Na 14 km de laatste mogelijkheid iets te drinken in Gavas, dus dat ook even gedaan. Vervolgens verder met een, voor onze tocht, een prima temperatuur: 14/15 graden. De klim werd zwaarder, vaak 6%, soms 8% maar ook de 10% werd aangetikt. De laatste 10 km was zwaar, ook omdat de vermoeidheid ging meetellen. Maar uiteindelijk bereikten we om 15.00 uur de top en passeerden we de grens met Spanje. Precies wat we gehoopt hadden I.v.m. de weersverandering die voorspeld was. Gelukkig viel dat achteraf ook mee, op enkele druppels na. Na wat gegeten en gedronken te hebben zijn we afgedaald. Dat was KOUD en saai. Na 17 km gestopt in Escarilla en de kletsnatte tent weer opgezet op een stille (wintersport) camping.

• 20 Mei 2018 - 18:45

Ben&Coby:

Hartstikke goed, de Col du Pourtalet beklommen !! De eerste grote col achter de rug, enne .. met bagage zo'n stuk rijden en dan nog sommige stukken >10%, knap hoor !
    Nu nog even door Spanje, hoop voor jullie op goed weer (niet al te warm natuurlijk) en lekker windje mee op de Spaanse vlaktes ...
    In elk geval: sterkte, veel plezier en absoluut geen materiaalpech!
    Groetjes van ons 2tjes

• 20 Mei 2018 - 19:15

Ramon:

Maar toch maar mooi weer geflikt. Power to the people on an Fiets!

• 20 Mei 2018 - 19:35

Tom En Trudy:

Hoihoi, jullie zijn goed bezig, komt vast door het water uit Lourdes, alles kunnen jullie aan op de fiets, lawaai, drukte, natte tent, knap hoor om die uitdagingen maar weer te trotseren, ennuh ohja bewaar een beetje water voor mij, kan wel wat gebruiken, haha, voor morgen weer een fijne en mooie dag.
    Grtz TenT

• 20 Mei 2018 - 20:57

Annet:

Bikkels zijn jullie!!!
    Hier gewoon lui dagje in de zon met de hele familie. Tom moest bracht handbaltoernooi spelen en wij waren zijn publiek

• 21 Mei 2018 - 08:53

Hugo:

Hallo luitjes, goed bezig hoor, grote cols gehad en nog maar een "klein" stukje. Hoop maar dat jullie goed weer hebben. Hier in de Algarve is het al heel de week heerlijk weer, blauwe lucht en zo'n 23 gr.
    veel (fiets)plezier en geen pech krijgen.
    groetjes Hugo