Dag 23, zondag 25 juni 2017. - Reisverslag uit Millesimo, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 23, zondag 25 juni 2017. - Reisverslag uit Millesimo, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 23, zondag 25 juni 2017.

Door: Gon

25 Juni 2017 | Italië, Millesimo

Barolo (I)-Millesimo (I), 58km, 960 hoogtemeters!

Na een goede nachtrust en dito ontbijt vertrokken we vanmorgen iets later omdat de bakker op zondag ook uitslaapt. Met een flesje wijn van de gastheer in de tas reden we om half 9 de poort uit. Na 100m begon het klimmen. Buiten een korte afdaling na 7 kilometer bleef dat de hele morgen zo. De zon liet zich de hele morgen niet zien, waardoor de temperatuur op 27gr. bleef steken. Heel welkom!
Op de top van de eerste klim, na 7km dus, werden we letterlijk en figuurlijk welkom geheten door een Nederlands echtpaar, op de fiets op weg naar Barcelona. Na samen te hebben koffie gedronken en ervaringen te hebben uitgewisseld, gingen we weer op pad. Ieder voor zich!
Natuurlijk leverde het vele klimmen ook weer de nodige vergezichten op. Om ca. 2 uur bereikten we ons beoogde eindpunt van deze dag, kamers en/of camping. Dit zag er echter allemaal niet uitnodigend uit en we besloten door te rijden en de extra klim die ons daardoor te wachten stond, voor lief te nemen. De zon kwam er inmiddels door, maar mede door de wat frissere wind bleef de temperatuur onder de 30gr.
Met de laatste afdaling hadden we een prachtig zicht op Millesimo, waar we om 16.00 uur aankwamen. Na een consumptie op terras begon het zoeken naar logies. Het hotel was op zondag gesloten!!?? Een B&B met website was al jaren gestopt. Na veel vragen en heen en weer rijden kwamen we om half 6 bij ons huidige onderkomen, Relais de Monastero. Het is een B&B en restaurant en het oude gebouw heeft de uitstraling van een kasteeltje. Heel bijzonder om hier te logeren!
Het was door de hoogtemeters een zware dag, maar door de temperatuur hoefden we niet tot de limiet te gaan zoals een paar dagen terug.

Update. We belden eind van de middag aan bij ons logeeradres en gelijk ging de deur open en konden de fietsen naar binnen. Daarna de kamer bekeken en de prijs afgesproken. Het restaurant zou vanaf 20.00 uur open zijn. Deze bleek volledig bezet met verschillende gezelschappen. Voor ons was een tafel gedekt in de gezellig ingerichte wine-shop en we kregen het diner van de overige bezoekers inclusief de prosecco, de wijn en aqua. Een 6 gangen diner, in een woord: geweldig! Alleen gingen we daardoor later naar bed dan we de afgelopen weken gewend zijn.

• 25 Juni 2017 - 22:45

Annet:

Dappere fietsers, wat gaan jullie toch diep!
    Met veel respect lees ik hoe jullie de pedalen elke dag weer rondtrappen...... Gelukkig vandaag dus niet teveel zon, nou hier ook niet hoor. De tuin is weer behoorlijk gesproeid, de temperatuur nog redelijk dus alles groeit als kool.
    Die mooie barolo wijn niet te lang meezeulen hoor...proost en fijne fietstocht verder.
    Liefs vanuit het natte Drenthe
    Annet

• 25 Juni 2017 - 23:13

Truus En Wout:

Hallo beiden.

Wat een doordouwers zijn jullie zeg.
    Toch komt het ieder dag weer op zijn pootjes terecht.
    Hier is het nog steeds zo goed als droog, een beetje regen.
    Maar die hitte was v oor ons niets.
    Nog wat fijne mooie dagen en goede logies.
    Lieve groetjes Wout en Truus