Dag 22, zaterdag 24 juni 2017. - Reisverslag uit Barolo, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 22, zaterdag 24 juni 2017. - Reisverslag uit Barolo, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 22, zaterdag 24 juni 2017.

Door: Gon

24 Juni 2017 | Italië, Barolo

Cortazzone (I)-Barolo (I), 56km, 455 hoogtemeters.

Het afscheid van de gastvrouw was kort. Ze verstond naast Italiaans alleen bed en breakfast in het Engels. Neemt niet weg dat ze een uitstekende gastvrouw was. Ook het ontbijt was prima!
Dus om half 8 op de fiets en door een prachtige omgeving gingen we richting het eerste, en achteraf het enige obstakel van deze dag. Na 15km eerst wat klimmen en dalen om weer te wennen en bij km 31 naar Castellinaldo, gemiddeld 7% over 2km. Het leverde weer prachtige foto's op. Daarna 8km afdalen naar Alba, de stad met de 100(?) torens!
Uitgerekend de gpsroute die ons door de stad leidde was deze dag gevuld met marktkramen. Gezellig om er door te lopen, maar niet gemakkelijk met de fiets en bagage. Vervolgens nog ca. 7km door naar de bestemming van vandaag, Barolo. Bekend van de goede wijn uit deze omgeving. Daar arriveerden we om ongeveer 1 uur. Bij de 2e poging om onderdak te vinden bij een agriturismo, stelde de gastvrouw voor om even rond te bellen om te kijken waar er een kamer vrij was. Die was snel gevonden, Cascina Ballarin in La Morra, vlakbij.
Onderweg realiseerden we ons dat we de vorige week in Bern voor het laatst een vakantiefietser hebben gezien. Daarna ook geen campers en caravans of andere toeristen. Zo kan het gebeuren dat je onderweg €2,40 afrekende voor een latte macchiato en een koffie.