Dag 15, zaterdag 17 juni 2017. - Reisverslag uit Hinterkappelen, Zwitserland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 15, zaterdag 17 juni 2017. - Reisverslag uit Hinterkappelen, Zwitserland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 15, zaterdag 17 juni 2017.

17 Juni 2017 | Zwitserland, Hinterkappelen

Pollentruy (CH)_camping-Pollentruy (CH)_station, 1,4km.
Pollentruy (CH)-Biel (CH), 63km met de trein.
Biel (CH)-Hinterkappelen (CH), 32km, 399 hoogtemeters.

Zoals verwacht waren er een aantal jeugdige campinggasten die de rust verstoorden. Toen om 1.00 uur nog niemand van de vaste gasten hadden gereageerd, heb ik 112 gebeld. We stonden op een camping municipal, dus geen beheerder of zoiets. Binnen 10 minuten was de politie er en 10 minuten later sliep ik!
De volgende morgen, 7.00 uur, was alles opgeruimd en (zo leek het?) iedereen verdwenen.
Ruim op tijd waren we op het station en de fietsen konden we met bagage en al de trein inrijden. Na 50 minuten bereikten we Biel. Daar ontdekten we dat de route op de gps niet meer zichtbaar was na inzoomen. Volgens Waypoint in Moordrecht is de lengte van de track waarschijnlijk de oorzaak. Daar ben ik niet eerder mee geconfronteerd. Nog veel te leren! Dus gps is nu niet te gebruiken voor onze reis en moeten verder met het boekje. Lastig!!!
Na de treinreis kregen we al snel een flinke helling te verwerken. Anderhalve kilometer met 7 a 9%. Daarna ging het tot de lunch gemakkelijk. Na boterham een nieuwe klim, die verantwoordelijk is voor de hoogtemeters van de dag. Over 7 kilometer klommen we 435m naar 700m. Daarna was het dalen naar de Camping Bern in Hinterkappellen, ca. 5km van Bern. Morgen hebben we onze rustdag en kunnen Bern bezoeken.

• 17 Juni 2017 - 22:52

Tom En Trudy:

Hoi leng, haha, ik blijf er speciaal voor op om jullie te volgen, dat waren pittige stukjes, ook nog van de omgeving kunnen genieten?
    Veel plezier morgen in Bern, geniet van de rustdag.
    Doeidoei.
    Grtz TenT

• 18 Juni 2017 - 09:00

Gerrit Slob:

Politie binnen 10 minuten, is goed geregeld daar. wel vervelend.
    Rust lekker uit.
    Bern gaan bekijken is een mooie stad
    Groeten J en G

• 18 Juni 2017 - 16:09

Gon:

Zoluist Bern bezocht. Service van de camping om gratis met de bus naar de stad te gaan. En terug, natuurlijk! :-) Was de moeite waard. Mooie (parlements)gebouwen, kerken en het berenpark aan de rivier.