Dag 14, vrijdag 16 juni 2017. - Reisverslag uit Porrentruy, Zwitserland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 14, vrijdag 16 juni 2017. - Reisverslag uit Porrentruy, Zwitserland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 14, vrijdag 16 juni 2017.

Door: Gon

17 Juni 2017 | Zwitserland, Porrentruy

Cernay (F)-Porrentruy (CH), 66km, 459 hoogtemeters.

Het weer bleef gisterenavond goed dus konden we vanmorgen alles weer droog inpakken. Met de wetenschap dat het vandaag een korte etappe zou zijn vertrokken we rond kwart over 9 en deden eerst wat boodschappen. Eenmaal op de fiets was de route vlak en mooi. Eerst langs een kanaal met de bekende sluizen. Later over een oude spoorlijn. De temperatuur was ca 26gr. en de wind was soms lastig. Aan het eind gingen we met 2 a 3% omhoog van 200 naar bijna 400m.
We kozen ervoor om naar Porrentruy te rijden zodat we morgen op de trein kunnen stappen. We kamperen nu vlakbij het station, maar langs de spoorbaan! Neem daar wat campinggasten bij die morgen vrij zijn .......! Ik hoop dat we een beetje slapen.
Morgen dus i.p.v. over de Col des Rangiers met de trein onder de Jura door naar Biel (CH).

• 17 Juni 2017 - 20:34

Tom En Trudy:

Hoi leng, wat een gelukkie wat het weer betreft, en de ooievaars bleven die op afstand

• 17 Juni 2017 - 20:40

Tom En Trudy:

Hoi leng hier het andere stuk van het verhaal haha, geen idee waarom de rest niet mee ging.
    Ook fijn om een stuk met de trein te gaan, lekker van de omgeving genieten.
    Paar jaar geleden zaten wij in Treiten in een heel gaaf B&B "Ryfflihaus" we zijn toen rond de Bielersee gefiets zo mooi daar.
    Horen wel wat jullie ervaring is, van die omgeving.
    Liefs TenT

• 17 Juni 2017 - 20:57

Gon:

Ha TenT, altijd leuk een reactie te krijgen. En zo snel. Niets anders te doen? :-)
    Nou de omgeving bij Biel is prachtig. Wij moesten direct omhoog, dus alleen van boven gezien.