Dag 8, zaterdag 10 juni 2017. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 8, zaterdag 10 juni 2017. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 8, zaterdag 10 juni 2017.

Door: Gon

11 Juni 2017 | Frankrijk, Metz

Remich (D)-Metz (F), 73km, 175 hoogtemeters.

De dag begon zonnig en bleef zonnig. Algauw na het vertrek om 10 voor 9 hadden we het ritme te pakken. Kilometers vlak fietspad langs de Moezel door een mooie omgeving. Ongemerkt reden we Frankrijk binnen. Bij Koeningsmacker maakten we de keuze om via Metz te fietsen en daar te overnachten.
Via Metz is vlakker en we hoopten in de stad een oplaadkabeltje voor het fototoestel te vinden. Tot op heen was het nog niet gelukt. Het kabeltje zijn we tijdens de reis kwijtgeraakt.
Na de lunch passeerden we Thionville en daarna werd het heel saai. Dus 'blik op oneindig en verstand op nul' en 2 uur doorfietsen naar Metz. Om half 4 arriveerden we op de Camping Municipal. Na de tent opgezet te hebben zijn we de stad ingegaan voor een kabeltje. Ongeveer 1km vanaf de tent. Na wat informeren hier en daar kwamen we bij Galerie La Fayette en vonden daar de oplossing. Geen kabeltje maar een universele oplader. We kunnen weer foto's maken.
's Avonds heerlijk gegeten in de gezellige drukke stad. Morgen kunnen we uitslapen want we nemen een rustdag.

• 11 Juni 2017 - 14:58

Gerard Koppenhol:

Hoi weer een leuk verslag. Dacht alleen dat het langs de Moezel.meer heuvelachtig zou zijn. Jullie spreken over vlak. Nou ja hoe dan ook je moet trappen op de pedalen. Nu ff lekker een rustdagje.
    Groetjes en geniet van de dag
    Gerard

• 11 Juni 2017 - 20:32

Tom En Trudy:

Hoi LenG,, lekker van jullie vrije dag genoten, best lang doorgereden, maar ja moet kilometers maken om op plek van bestemming te komen, knap hoor.
    wij hebben gisteren een retrotour gereden in Dieren, we hebben ook nog klassieke Raleigh's, leek ons leuk en het was ook ontzettend leuk, prachtig weer, mooie omgeving, leuke mensen ontmoet, zijn fietsers sowieso leuke mensen haha.
    Morgen voor jullie weer een frisse start op weer naar de volgende kilometers, wij volgen jullie graag en reizen mee, doe voorzichtig
    Liefs TenT

• 12 Juni 2017 - 22:08

Annet:

Hoi lieve allebei,
    Zo zeg, jullie zijn al flink opgeschoten...!! Metz is echt een rustdag waard, gezellige stad met mooie kathedraal. Wij hadden daar altijd onze eerste overnachting als we in de Morvan gingen golfen. Wij zijn gisteren net weer teruggekomen van onze trip naar Krakau. Ook een geweldige stad, waar veel te zien en te beleven valt. Er werd ook wel gefietst maar met al die rails van de trams in de straten is het wel een hachelijke onderneming.....
    Het bezoek aan Auschwitz was schokkend, je weet het wel maar als je het allemaal zo ziet komt het keihard binnen.
    We hopen dat de weergoden jullie voorlopig gunstig gezind zullen zijn, veel fietsplezier en goed op blijven letten hoor:-)
    Lieve groeten,
    Annet