Dag 7, vrijdag 9 juni 2017. - Reisverslag uit Remich, Luxemburg van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 7, vrijdag 9 juni 2017. - Reisverslag uit Remich, Luxemburg van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 7, vrijdag 9 juni 2017.

Door: Gon

09 Juni 2017 | Luxemburg, Remich

Wallendorf (D)-Remich (D), 69km, 220 hoogtemeters.

Gisterenavond op tijd de slaapzak ingedoken en vanmorgen vroeg opgestaan:. De temperatuur was best aangenaam en hoewel de tent nat was van de dauw hebben we hem direct ingepakt. Na even op de bakker gewacht te hebben vertrokken we om kwart over 8. Mooi op tijd want de eerste onweer liet zich horen.
Na 3 kwartier begon het te regenen en dat bleef zo tot half 12. Met de regenkleding aan trapten we toch de nodige kilometers weg. Voor de omgeving hadden we weinig oog, maar die was ons bekend: een prima fietspad langs de rivier, bijna de hele dag. Op den duur saai, maar met het slechte weer wel welkom.
Daarna bleef het droog tot ca 15.00 uur. Tijdens een koffiestop begon het te regenen en te onweren. Na die bui werd de lucht blauw en bereikten we al snel ons doel: camping Dreilandereck in Remich. Net als gisteren slapen we in Duitsland en eten we in Luxemburg. En de lucht is nog steeds blauw!

• 09 Juni 2017 - 23:35

Gerard:

Hallo Lydia en Gon het wil maar niet lukken met het weer maar de vooruitzichten zijn goed voor de volgende week. Alles komt goed richting het zuiden. Zet hem op.

• 10 Juni 2017 - 15:50

De Rouck Alain:

Hey Lydia en Gon ,het fietsen lijkt prima te lukken ..... Nu nog beter weer !
    En voor alle duidelijkheid het was vrijdag 9 juni ... ;-)

• 10 Juni 2017 - 18:18

Indy:

Hoi opa en Lydia
    Zet hem op veel plezier en fijne vakantie

• 11 Juni 2017 - 12:22

Ben&coby:

Zo, de eerste week zit erop! Met regen en zonneschijn, door weer en wind! Best een avontuur, want je kan natuurlijk wel van tevoren alles goed plannen, maar je blijft afhankelijk van het weer. Nu nog door de Vogezen en ook dan kan je voor verrassingen komen te staan, maar het weerbericht voor daar ziet er best goed uit. We hopen dat jullie benen het houden met al die hellingen (een stukje lopen mag ook hoor!). Eet maar goed en rust telkens voldoende uit voordat je weer verder trekt. Het is leuk om jullie zo te volgen vanuit onze luie stoel!!! Dus dat blijven we doen. Groetjes en heel veel fietsplezier toegewenst!

• 11 Juni 2017 - 13:54

Gon:

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.
    Tom&Trudy: De fietsen zijn een Kalkhoff Endeavour voor Lydia en voor mij een Sensa Travel Speed. Heel tevreden zijn wij ermee. En de foto's gaan we proberen. Zie het verslag van zaterdag.
    Hoi Indy, bedankt voor de aanmoediging. Ga je een keer mee? XXX van Lydia en Opa voor allemaal.
    Alain: goed gezien. Ik heb het inmiddels aangepast. Op de rustdag weer een beetje scherper. :-)

Vandaag, zondag, is het dus boven de 30 graden!!!!!