Dag 4, dinsdag 6 juni 2017. - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 4, dinsdag 6 juni 2017. - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 4, dinsdag 6 juni 2017.

06 Juni 2017 | Duitsland, Monschau

Mechelen-Monschau (D), 60km.

's Morgens werden we wakker en het regende. Het ontbijt hadden we bijvoorbaat al later gepland. Na een goede nachtrust en een goed ontbijt besloten we om kwart over 10 op te stappen. Het was inmiddels droog.
Na een half uur, 4,5km, begon het stevig te regenen. We konden schuilen op de camping waar we juist langs fietsten. Een half uur later was het droog en dat bleef het bijna de gehele dag. Verder deze dag: heel veel wind, regelmatig zon, jasje aan jasje uit vanwege de wisselende temperaturen en veel klimmen.
Om 15.00 uur bereikten we Raeren en kwamen op de Vennbahn. Een fietspad dat is aangelegd op het tracé van een spoorlijn. Na enige tijd zijn we opzoek gegaan naar een logies. We wilden het toeristische Monschau vermijden. Monschau ligt namelijk veel lager. Er naar toe is niet erg, maar morgen weer terug naar de route...... We slaagden er niet in iets anders te vinden en hebben uiteindelijk tijdens de afdaling naar Monschau het eerste hotel genomen. Het werd hotel Lindenhof. Een beetje klassiek, maar heel prettig vertoeven.
Ook nu is het spannend welk weer het morgen zal zijn.

• 07 Juni 2017 - 14:37

Truus En Wout:

Geweldig om zo op de hoogte te blijven van jullie bijzonder fietsreis
    Maar veel succes.

• 07 Juni 2017 - 15:27

Suzanne En Jos:

Ha Gon en Lydia,
    Fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben bij @BB_TheLastPost hier in het mooie Mechelen! Hopelijk hebben jullie kunnen genieten van de tocht naar Monschau én uiteraard van de Vennbahn! Veel plezier verder richting het zonnige zuiden; we blijven jullie volgen.
    Voor de zekerheid hier ook mijn (Jos) nummer voor als jullie nog eens een slaapplekkie zoeken hier in het heuvelland :-) 06-25385715
    hartelijke groetjes, Suus en Jos!