De (vakantie) dagen .......... - Reisverslag uit Bardolino, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu De (vakantie) dagen .......... - Reisverslag uit Bardolino, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

De (vakantie) dagen ..........

Door: Gon

30 Juli 2015 | Italië, Bardolino

Zondag 26 juli 2015. 33 km, 242 hoogtemeters.
Na de boodschappen en de koffie in Peschiera, op de fiets langs het meer tot Lazise. Bij terugkomst lekker afkoelen in het zwembad.

Maandag 27 juli 2015. 46 km, 281 hoogtemeters
Na de boodschappen de terugreis geregeld op terras van ons 'vaste koffieadres'. Ook op terras Sietske en Theo uit Voorhout, bij Noordwijk. Zij stonden op de camping in Loppio en waren daarna naar Verona gefietst. En nu toevallig hetzelfde terras in Peschiera. Wij verder op de fiets naar Bardolino. Na verkenning van de camping hebben we vanaf donderdag een plekje op de camping genomen. Vind vooral ik leuk. Daaraan zijn zoveel mooie herinneringen! Bij terugkomst eerst 2x Radler bij ons koffieadres, daarna 'de berg op' en daarna uiteraard gelijk naar het zwembad.

Dinsdag 28 juli 2015. 42 km, 225 hoogtemeters.
Ook nu weer eerst de boodschappen. Dat houd in dat we samen de boodschappen doen en dat ik ze daarna thuisbrengt. Lydia wacht dan bij ons koffieadres. Daar hebben we ook WiFi. Na eerst een reserve gastankje te hebben gekocht zijn we naar Sirmione gegaan. Onderweg kwamen we ze weer tegen ........ Sietske en Theo. Sirmione was mooi. Na een aantal foto's weer huiswaarts. Weer 2x Radler, de berg op en het zwembad.

Woensdag 29 juli 2015. 40 km, 245 hoogtemeters.
Vandaag naar Verona geweest. Heen op de fiets en terug met de trein (en de fiets). Toen we in een buitenwijk Verona binnenfietsten werden we enthousiast begroet. Dit keer waren het Bert en Lia uit Rotterdam-Hillegersberg. Die hadden we gesproken afgelopen vrijdag tijdens een drinkpauze. Zij waren nog dezelfde dag naar Lazise gevaren en na een paar dagen naar Verona gegaan. Nu zochten zij een bouwmarkt om de fietsen in te pakken voor de terugreis met het vliegtuig. Bijzonder dat we ze daar nu tegenkwamen.
Na een rondwandeling door de binnenstad, heel veel foto's en een heftige ruzie tussen de barvrouw en een serveerster in de gelegenheid waar we een broodje aten, zijn we teruggegaan.
Verder boodschappen, Radler, de berg en zwembad.

Donderdag 30 juli 2015.
Vandaag inpakken en met de boot naar de camping, Camping Europa in Bardolino.
Het appartementje waar we zaten, maakt onderdeel uit van een klein complex en beschikt over een zwembad en een tennisbaan. Het is eenvoudig en bestaat uit een woonkamer met keuken, slaapkamer, badkamer, terras en tuin. Het was nu niet zo goed onderhouden en compleet maar dat kan komen dat wij er onverwachts in gingen. In combinatie met wat kampeerspullen was het voor ons voldoende. De ligging is in Dolci, 3,5km buiten Peschiera. Een goeie plek om vandaar iets te doen met de fiets, boot, bus of trein. Heel rustig! Voor geïnteresseerden: het is te huur. Wij betaalden € 65,-- p/d. Het contact, in het Duits, is Riccarda di Proner, tel. +39 37 72 06 32 19
of het hotel in Lavis, tel. +39 461 246772
of hotelcorona.lavis@alice.it

• 31 Juli 2015 - 11:16

Ben&coby:

hoi lydia en gon,
    terwijl jullie fietsavontuur zo'n beetje ten einde is en nog een aantal dagen van italie genieten op een rustiger manier, hebben wij onze papieren en vouchers voor onze reis door de rocky mountains ontvangen. Als jullie weer terug zijn in nederland, vangt onze roadtrip zo'n beetje aan. Als we allemaal weer veilig en wel back home zijn half september moeten we maar eens bijpraten. Alvast een goede terugreis toegewenst; het was leuk om jullie fietsverhalen te lezen en zijn benieuwd of jullie volgend jaar wederom tot zulke grote fiets-prestaties in staat zijn !!
    groetjes en tot ziens,
    ben&coby