Dag 21 - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Gon

27 Juli 2015 | Italië, Peschiera del Garda

Zaterdag 25 juli 2015. Loppio - Peschiera. Op de fiets 25 km, 184 m omhoog en 273 m omlaag. Met de boot van Torbole naar Sirmione (63 km).
Het was gisteravond een heftige onweersbui met veel regen. Toch waren we redelijk snel in slaap gevallen. Vanmorgen werden we om 6 uur wakker van een nieuwe onweersbui. Gelukkig niet zo heftig en was het om 7 uur droog. Alle tassen waren gisteravond al gepakt en met een snel ontbijt en een kletsnatte tent waren we al vroeg op weg. Onderweg naar het Gardameer was er nog een stevig klimmetje maar daarna konden we afdalen naar het meer.
Fietsen mogen maar 2x op een dag mee met de boot die het gehele meer van noord naar zuid overvaart. Het is dan ook een 'stopboot'. Hierdoor hebben we de westkant van het Gardameer goed kunnen bekijken. Ook genoeg tijd om aan boord de tent uit te pakken en te drogen te leggen.
In Sirmione aangekomen fietsten we door naar ons logeeradres voor komende week, 5 km vanaf het centrum van Peschiera. Goed te doen zonder bagage, maar met de warmte tellen de klimmetjes er naar toe wel mee. Bardolino, ons beoogde einddoel, bezoeken we deze week wel op de fiets. Komende dagen gaan we de terugreis voorbereiden.
Alle volgers bedankt voor jullie reacties, interesse en belangstelling. Aan de teller op de site zagen we dat er ruim 50 bezoekers per dag waren.
We hebben vanaf de eerste dag 1485 km afgelegd en 6206 hoogtemeters 'overwonnen'. Hiervan waren er 1270 km / 4625 m met de fiets, 127 km / 1057 m met de trein (2x), 25 km / 524 m met de bus en 63 km met de boot. (Gelukkig geen hoogtemeters!).

• 27 Juli 2015 - 12:16

Gerrit Slob:

Lydia, Gon,

Geweldige prestatie, geniet aan het mooie Gardameer.
    Zijn benieuwd naar jullie uitgebreide verhalen

• 27 Juli 2015 - 19:55

Truus:

Hallo Gon en Lydia,

We volgen jullie dagelijks ik kan de route niet helemaal volgen.
    Niet aan de kant van Bardelino naar Peschiera dus.
    Maar ik wou dat ik daar nog eens kon zijn, maar de herinneringen
    blijven.
    Nog veel plezier en een fijne vakantie.
    Groetjes Truus en Wout

• 28 Juli 2015 - 22:36

Regine:

Top prestatie!!!!!
    Wat knap gedaan weer.
    Was super leuk om de reisverslagen te lezen.
    Liefs en geniet maar lekker van het prachtige gardameer xx

• 29 Juli 2015 - 09:25

Jan Piet En Jenny:

We hebben jullie gevolgd en vinden het een hele prestatie.Wij houden van fietsen,maar dit doen we jullie niet na. Natuurlijk zien we de omgeving en de camping in Bardolina weer voor ons. Wat een tijd geleden Gon dat we daar jaren achter elkaar hebben doorgebracht. Wij wensen jullie een hele gezellige tijd daar en een mooie terugreis. Gr. Jan Piet en Jenny.

• 29 Juli 2015 - 12:37

Gerard Van De Ven:

Hallo Lydia en Gon, goed gedaan en geniet nog maar een paar dagen. Hopelijk is het nu ook nog mooi weer. Groetjes Gerard en Nellie

• 30 Juli 2015 - 13:47

Yvonne:

In één woord GEWELDIG hoor!!!
    Wij doen jullie dit zowiezo niet na!
    geniet nog lekker een paar dagen van jullie welverdiende rust en we spreken elkaar snel.
    Liefs en groetjes. René en Yvonne

• 06 Augustus 2015 - 14:24

De Rouck Alain:

Hey Lydia en Gon,
    blij te lezen dat jullie het beoogde fietsdoel bereikt hebben ....
    In uitgesteld relais , van harte proficiat !!!!
    Vele fietsgroeten ,
    Alain.