Dag 18 - Reisverslag uit Vilpiano, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Vilpiano, Italië van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Gon

22 Juli 2015 | Italië, Vilpiano

Woensdag 22 juli 2015. San Valentino - Vilpiano. 90 km, 149 m gestegen en 1230 m gedaald!
De eerste kilometers vielen tegen. Ingesteld op alleen maar afdalen, kregen we toch een paar vervelende bulten voorgeschoteld. Daarna was het echt bergafwaarts! Het weer was heerlijk en de omgeving heel indrukwekkend. De lunch was 15 km voor ons geplande einddoel van deze dag, Merano op ca. 70 km. We besloten verder te gaan. Het was inmiddels bewolkt en drukkend warm.
Om kwart voor 4 waren we op de camping in Vilpiano, 12 km van Bolzano.
We volgden vandaag, net als gisteren, meestal de Via Claudio Augusta, ook Kaiserstrasse genoemd. Een fietspad aangelegd op een route uit de Romeinse tijd. Het is best druk met fietsers. De echte reizigers treffen we op het trekkersveldje van de camping. Ook zonet arriveerden hier 2 dames die gisterenavond onze buren waren.
Morgen willen we naar Auro en daarna naar Loppio in het noorden van het Gardameer. De dag daarna hopen we met de boot naar Bardolino te gaan.
Het begint nu te onweren. Hopelijk brengt dat een beetje afkoeling.

• 22 Juli 2015 - 22:08

Tom En Trudy:

Buene notte signor e signora, zo dat hebben jullie ook weer geklaard met die warmte, wij lazen in de krant inoostenrijk dat het vandaag bij jullie in de buurt 37 graden zou worden, niet echt lekker met bepakking en beklmming, maar ja je moet door, hier in oostenrijk heeft het vanmiddag behoorlijk geregend en geonweerd groetjes, wees voorzichtig Xx TenT

• 22 Juli 2015 - 22:09

Riet:

Hallo Luitjes,
    Jullie gaan wel snel, dan zijn jullie zaterdag in Bardolino. Kunnen jullie van je wel verdiende rust
    (vakantie) genieten. Buiten onweer en een paar buien en hoge temperaturen hebben jullie het toch redelijk snel gedaan. Knap hoor!!! Hier is alles ok.
    Goeie reis verder en een stevige knuffel.
    Riet.

• 22 Juli 2015 - 22:21

Net En Gé:

Hallo Lydia en Gon,
    Met wat verbazing gezien dat jullie er al bijna zijn, petje af. We weten het: time flies, maar dit hebben jullie toch wel erg knap en snel gedaan. Hier alles rustig, tuin (die van jullie) ziet er mooi uit.
    Beste mensen, nog paar dagen fietsen en dan lekker nog wat vakantie vieren, geniet ervan!!!
    gr Net en Gé

• 22 Juli 2015 - 22:55

Gerard Van De Ven:

Hallo Lydia en Gon, mooie rit vandaag gehad en jullie liggen mooi op schema nog een paar dagen langs de Adige en dan naar het Gardameer. Geniet nog maar een paar dagen. Een fijne avond en rij voorzichtig. Groetjes Gerard en Nellie