Dag 8 - Reisverslag uit Osthofen, Duitsland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Osthofen, Duitsland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Gon

12 Juli 2015 | Duitsland, Osthofen

Zondag 12 juli 2015. Rudesheim - Osthofen 75 km.
Vanmorgen wilden we om half 10 het voetveer naar Bingen hebben. Bij de kaartverkoop werden we erop gewezen dat de autopont goedkoper was en sneller door de kortere oversteek. Om 10 uur zaten we weer helemaal fris op de route. We verlieten het fietspad langs de Rijn en konden een beetje oefenen voor het klimwerk, later in deze week. Prachtig weer en een mooi landschap. Bij Nierstein kwamen we weer bij de Rijn en was het tijd om te lunchen. We hadden er inmiddels 50 km opzitten. Toen we weer verder gingen werd het bewolkt maar ook warmer.
Na Rudesheim en Bingen komt de eerstvolgende camping in de nabijheid van de route pas na 120 km. Na 75 km besloten we te overnachten in Osthofen. In weingut/hotel "Zum Weissen Ross'". Tot op heden een voltreffer. Goed eten en heel gemoedelijk. (t.a.v. Trudy: 'de bediening is vroeg open').
Behoudens het laatste gedeelte dat een beetje saai was, was het weer een prima dag. Tijdens het eten heeft het een uur lang een beetje geregend.

Ritgegevens

• 12 Juli 2015 - 22:22

Henk En Marijke:

Dag Gon en Lydia,
    Leuk om jullie te volgen en te zien dat jullie weer zo'n mooie tocht aan het maken zijn. Petje af en sterkte met het komende klimwerk. Geniet er van......
    Gr,
    Henk en Marijke

• 13 Juli 2015 - 19:52

Tom En Trudy:

Hoihoi LenG, jullie schieten lekker op, het grappige is als wij a.s zaterdag op vakantie gaan, komen wij ook langs de plaatsen die jullie hebben aangedaan andernach, boppard, en op de terug weg willen wij overnachten bij Koblenz in de buurt, en misschien daar nog een paar daagjes fietsen, dit is wel heel leuk, ennuh waren ze nou laat open of vroeg open haha. liefs TenT veel plezier