Dag 6 - Reisverslag uit Rüdesheim am Rhein, Duitsland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Rüdesheim am Rhein, Duitsland van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Gon

11 Juli 2015 | Duitsland, Rüdesheim am Rhein

Vrijdag 10 juli 2015. Koblenz - Rudesheim, 74 km.
Om 9.15 uur waren we weer op pad. Een heerlijk zonnetje en een prima temperatuur. We vervolgden onze route over het, fraai aan de Rijn gelegen, fietspad. Fraai gelegen maar niet altijd egaal. Na een een uur waren de tassen weer half vol! Het slechte (asfalt) pad hielden we tot aan Boppard. Hier was een koffiestop en deden we inkopen voor de lunch op de markt. Na Boppard werd het een geweldig fietspad! Bij Sankt Goar geluncht en vanwege de wespen maar weer gauw verder. Op naar Bingen! Dáár aangekomen hebben we de boot naar Rudesheim genomen. Dit op advies van onze Zwitserse buren op de camping gisteren. In Bingen langs de route gaat de trein vlak langs de camping en hier is dat, volgens zeggen, een stuk beter.
Het Rijndal is net als de modelspoorlijnen voor Marklin treintjes: aan beide zijden rijden de (goederen)treinen door of langs de dorpen. Met een frequentie waar de Betuwelijn jaloers op is.
Na een relaxte fietsdag stond de tent om 5 uur en konden we van onze rust genieten met uitzicht op de Rijn. Een leuke camping maar geen WIFI!