Dag 31 - Reisverslag uit Fornells de la Selva, Spanje van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Fornells de la Selva, Spanje van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 31

Door: Gon

15 September 2014 | Spanje, Fornells de la Selva

Maandag 15 september 2014, Maureillas - Fornells de la Selva, 99 km, 540 hoogtemeters.
HET ZIT EROP! Ons doel om met de fiets naar Spanje te gaan is gehaald.
Gisteravond toen we op het terras zaten te eten stopten er twee dames met bepakte fietsen (veel minder dan wij!). Ilse en Eva, rond de 40 jaar oud, uit Vlaanderen en ook op weg naar Spanje. Het contact was gauw gelegd en het was een gezellige avond. Omdat ze nog geen camping hadden reden ze met ons mee om in het donker de tent op te zetten.'s Nachts viel er nog wat regen maar toen we op stonden was het droog en ook de zon kwam er door. We hadden besloten om niet de col te fietsen maar via de (auto)weg naar de grensovergang Le Perthus te gaan. Als je het autoverkeer voor lief neemt is de weg beter en klim je maar tot 300m. Na de grensovergang daalden we af tot de afslag die ons weer op de route zou brengen. Girona over de weg was nog 60 km en via de route moesten we nog een keer overnachten. Elkaar aankijken was genoeg. We gingen verder over de weg naar Girona. Verder de route omschrijven heeft geen zin. De hele dag een 2-baansweg met de vluchtstrook als fietspad. 16.00 waren we bij de camping om de rest van de week te blijven. Dachten we! Camping GESLOTEN. Terug naar het dorp en geïnformeerd naar een hotel bij een garage. Toen begon het te onweren, regenen en vielen er flinke hagelstenen. Gelukkig was er in de garage plaats genoeg voor ons. Na anderhalf uur werd het droog en konden we ons logies opzoeken.
Morgen alles regelen en boeken voor de rest van de week.

• 15 September 2014 - 21:25

Tom En Trudy:

Buenas noches señora e caballero fantastico wat een reis hebben jullie gemaakt, onbeschrijfelijk trots kunnen jullie zijn, en een leuke ervaring om op terug te kijken, bedankt voor de verslagen en de mooie foto's zo reisden we toch elke dag met jullie mee. Muchas gracias en nog een Felices vacaciones.
    Buen viaje en tot horens. Liefs Tom en Trudy

• 16 September 2014 - 13:50

Frank:

Petje af! Fijne vakantie aldaar! Groeten, Frank.

• 16 September 2014 - 17:12

Riet:

Klasse jongelui, ik kreeg er tranen van in mijn ogen! Geniet van de dagen, die jullie nog in Spanje zijn.
    Lieve groeten,
    Riet

• 16 September 2014 - 21:03

Gerrit Slob:

Complimenten, wat goed van jullie. Geniet van de rustige week.

• 17 September 2014 - 11:29

Annet En Ge:

Hallo Gon en Lydia,
    Wat een prestatie. Proficiat!
    Nu even bijkomen. Geniet nog even van jullie verblijf in Spanje.
    Hier ook alles ok! Wel zijn er al wat herfstkleuren te zien in onze tuinen.
    Goede reis naar huis en tot snel. Annet en Ge

• 17 September 2014 - 20:16

Regine:

Hallo stoere fietsers, wat een knappe prestatie.Zo en dan nu nog van wat welverdiende rust genieten.
    Ik wens jullie veel plezier. En ik ga jullie dagelijkse verslagen missen....liefs Regine xxx

• 17 September 2014 - 20:24

Ben:

Fantastisch, het is jullie gelukt !! Heel mooi. Ik had jullie graag staan toejuichen bij de grensovergang! Vroeg me aanvankelijk af hoe jullie de Pyreneeen zouden bedwingen (binnendoor of de D900 of langs de kust de D914). Elke weg heeft zo zijn voor/nadelen. De overnachting in Durban-Corbieres deed me denken aan de tocht die ik in 1986 maakte en ik daar ook overnachtte op de plaatselijke camping. Mooi gebied trouwens !
    Nu bijkomen in Spanje en dan ...... afkicken!!!!
    Groetjes en tot ziens in Holanda,
    Ben