Dag 21 - Reisverslag uit Le Cheylard, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Le Cheylard, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Gon

05 September 2014 | Frankrijk, Le Cheylard

Vrijdag 5 september 2014, St Jean de Muzols - Le Cheylard, 50 km, 440 hoogtemeters.
Vanmorgen, om half 10, reden we de camping af en konden gelijk beginnen aan de 1e klim van de dag. Het was een mooie klim, tot max 4%. Over 16 km klommen we van 150 naar 500 m. Na een kop koffie een afdaling naar 350 m die ook geleidelijk ging. Daardoor kregen de benen genoeg tijd om te herstellen. Aansluitend kwam de 2e klim. Over 11 km weer naar 670 m, de Col de Nonieres. Ook dit was weer goed te doen. Na gisteren de Col de Grenouze (624m) te hebben bedwongen, was dit de tweede col. De afdaling was steiler en met meerdere haarspeldbochten ook heel erg mooi. We besloten de camping in Le Cheylard te nemen, waar we om half 4 aankwamen.
Morgen wacht ons de Col de Mezilhac (1129m).
Ook vandaag weer veel zon met af een toe een wolkje, 28°C. We willen dan in Aubenas aankomen en daar zondag een rustdag inlassen. Ook wat meer tijd om foto's te plaatsen.

• 05 September 2014 - 21:37

Tom En Trudy:

Hoi Gon en Lydia, zo te lezen draaien jullie je ( hand ) lees benen voor die Col's hier niet meer voor om.
    Jullie gaan Nederland saai vinden om te fietsen met deze ervaring. Ga je nog harder Lydia haha.
    Fijn dat het weer goed is, hopelijk niet te warm, want dat is ook niet alles, hebben wij wel eens gemerkt in de bergen van Oostenrijk en Duitsland.
    Slaap lekker voor straks, en morgen weer fris op pad.
    Grxxtjes Tom en Trudy

• 06 September 2014 - 19:22

Ton En Pauline:

Ha die jullie,

Jeetje wat een klasse dat jullie al die cols "zomaar nemen". Wij durven bij jullie niet meer te spreken over onze jaarlijkse fietstocht op Koningsdag. Hoewel voor ons ook zeer gezellig.

Vanavond gaan we naar Leen en Brechje. Ik heb een paar dagverslagen uitgeprint en zal ze meenemen om te lezen.

Geniet van de zon, het uitzicht, de natuur en van elkaar!

Salu vanuit Maasdam, Ton en Pauline

• 06 September 2014 - 19:56

Dana Wesdorp:

Hoi,
    Mooie reis die jullie maken zeg.....en dat op de fiets! Petje af.
    Leuk om de verslagen te lezen.
    Nog veel plezier!
    Groet,