Dag 15 - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Gon

30 Augustus 2014 | Frankrijk, Beaune

Zaterdag 30 augustus 2014, Beaune, rustdag.
Vanmorgen Gerard uitgezwaaid. Benieuwd of we die nog een keer zien op onze reis.
De zon scheen de hele dag volop en na een goed ontbijt hebben we de fietsen afgespoten bij een autowasplaats. Dit was nodig na de rit van gisteren. Daarne bij de fietsenmaker langs. De derailleur van Lydia's fiets moest worden afgesteld. Een gevolg van een kleine 'reparatie' onderweg. Om 15.00uur konden we terugkomen.
Beaune is een oud en gezellig stadje. Veel wijnhuizen en winkels.
Na de markt, terras en lunch, naar de fietsemaker. Niet spraakzaam, wel behulpzaam. Na het afstellen en controle van de spaken van de achterwielen mocht hij mij ook een nieuwe helm verkopen. De beurt was nu gratis. Verder vandaag goed uitgerust. De camping ligt ongeveer op de helft van de route naar Spanje. Ook voor de auto of de camper. Om 16.00 uur vanmiddag was de camping vol.
Morgen zijn wij na 20km op de helft v.w.b. de kilometers.

• 31 Augustus 2014 - 11:35

Annet En Ge:

Hallo Gon en Lydia, al bijna op de helft! Wat ontzettend goed van jullie.
    Leuk om alle verslagen te lezen. Hier aan de wetering is alles goed.. wel een natte boel geweest, maar er komt mooi weer aan.. en we hoeven niet te sproeien. Zo heeft ieder nadeel.....:-)
    Hoop voor jullie ook mooi weer en dat je kunt genieten van alles om je heen.
    Lieve groet van Annet en Ge

• 31 Augustus 2014 - 14:46

Annet:

hoi reizigers,
    Ja superleuke plaats, Beaune voor ons bekende omgeving, in de Morvan golfen we jaarlijks in week 19:-). Misschien kom je Trix en Wim nog tegen, zij rijden er nu ook rond.
    In Beaune ook dat beroemde hospitaal waar de film met Louis de Funes is opgenomen, waarbij die nonnen meloenen o.i.d. achter uit dat busje gooien. Veel succes met de volgende helft.
    Liefs van die andere Annet en groet van Leo