Dag 12 - Reisverslag uit Autet, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Autet, Frankrijk van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Gon

28 Augustus 2014 | Frankrijk, Autet

Woensdag 27 augustus 2014, Mailleroncourt-St. Pancras - Autet, 84km, 270 hoogtemeters.
Na een prima overnachting bij 'Le Mouton Qui Rit' werden we door onze gastheer Cornelis uitgezwaaid. We begonnen zoals we gisteren eindigden. Een paar flinke klimmen die niet in het routeboekje staan. Na 1km een flinke afdaling en toen hadden we het wel gehad. We fietsen vrijwel de gehele dag langs de Saône. Een heel mooi landschap. We kwamen 3x2 reizigers op de fiets tegen. Een fietser ging onze kant op en trof ik in een winkeltje onderweg. Het was Gerard (65l uit Venlo en op weg naar Spanje. Na een kort gesprek gingen wij verder.
Tijdens het fietsen bedacht ik wat ik verder in het verslag moest schrijven. Maar de dag was nog niet voorbij. In Autet was een camping Air Naturelle. Dat was een groot grasveld langs de rivier met een toiletunit ver buiten het dorp. Na enkele telefoontjes kwam een mevrouw de sleutel van de unit brengen, 10 euro innen en ging weer weg. Toen even later de frietkraam sloot en een paar vissers vertrokken waren waren we alleen. Net als wildkamperen, wat we NOOIT zouden doen. Even later was het donker en hoorde je een paar koeien in de verte. Daarna werd het HEEL stil. Uiteindelijk hebben we goed geslapen. De schoonmaker(s) van het toiletgebouwtje hebben we niet gehoord.