Dag 5 - Reisverslag uit Mortehan, België van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Mortehan, België van LenGbike4travel - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Gon

20 Augustus 2014 | België, Mortehan

Woensdag 20 augustus 2014, Houyet - Mortehan, 65 km en 586 hoogtemeters.
Na een koude nacht (binnen niets van gemerkt) kwamen we de tent uit en was het nevelig en dus erg vochtig. Gelukkig was het toiletgebouw verwarmd. Om 10 uur gingen we op weg om eerst bij de bakker aan te gaan. Helaas, op woensdag gesloten. Dit gaf dus een probleem voor die dag want in alle dorpjes waar we doorheen fietsten was NIETS. In Gembes was een mevrouw die ondanks dat ze geen hotel-restaurant meer had, wel een maaltijd voor ons wilde maken. Het werd een koteletje met broccolie en friet. Geen sportmaaltijd maar wij waren er blij mee.
Aan de hoogtemeters zie je dat we het vandaag niet cadeau kregen. Diverse steile hellingen moesten worden beklommen. Aan het weer lag het niet, het was perfect. Soms een beetje te fris. Het landschap waar we door fietsten was heel afwisselend en mooi.
Om half 6 kwamen we, weer met een lange afdaling, bij camping Les Ochay aan. De beheerders zijn hele vriendelijke Nederlanders en een verademing vergeleken met de stugge Walen.

• 20 Augustus 2014 - 21:39

Wout En Truus:

Nou neef en nicht hier zijn we ook weer, we blijven dit zo
    leuk vinden.
    Wij hebben vandaag ook een bijzondere fijne dag gehad,
    zijn naar Noordwijk, Katwijk en Rijnsburg geweest,allemaal
    familie bezocht en waren om 20 uur weer thuis.Ook
    voor herhaling vatbaar.
    Tot wie weet morgen weergroetjes

• 20 Augustus 2014 - 22:22

Tom En Trudy:

Hoi Gon en Lydia, jullie krijgen het zeker niet cadeau, hard werken en fijn dat het weer beter wordt.
    Nog een paar kilometers en jullie zitten in Frankrijk, misschien is het weer daar beter!.
    Ik heb nog een paar fans gevonden die jullie ook elke dag gaan volgen, en misschien ook gaan reageren op jullie avontuur, mijn broer en zus.
    Dus doorgaan met doorgaan jullie kunnen het, hebben jullie al bewezen.

• 22 Augustus 2014 - 00:27

Mathilda Kaan:

Dag Gon en Lydia,
    Ik ben al jaren een klant van Trudy.
    En inmiddels ook een vriendin van haar.
    Wat super sportief wat jullie doen.
    Jullie doen,
    waar anderen allen maar over praten! Succes, groetjes,
    Mathilda

• 22 Augustus 2014 - 15:36

Kees Van Haaren:

Beste Gon en Lydia.
    We hebben jullie de afgelopen dagen gevolgd.
    Na 5 dagen fietsen, met regen, wind en stevige hellingen, dan is het toch al flink afzien.
    Goede voorbereiding en goed materiaal zal jullie wel naar de eindstreep brengen.

Petje af voor het doorzettingsvermogen met deze niet al te makkelijke omstandigheden.
    Een troost, je gaat waarschijnlijk toch geleidelijk aan wel de goede kant uit met warmer weer.
    In ieder geval veel sterkte gewenst voor de komende weken en we zullen jullie blijven volgen.

Kees en Marijke

• 22 Augustus 2014 - 20:20

Erina:

Hoi luitjes,

Mijn 1e werkweek en meteen fulltime aan de slag (ivm vakantie) en jullie 1e vakantieweek !
    Vandaar nog niet eerder jullie verslagen kunnen lezen :)
    Jullie hebben al aardig wat kilometertjes gemaakt inmiddels knap hoor !
    Helaas ook die regen erbij misschien toch té laat in het seizoen vertrokken ?
    Heel veel succes met de verdere rit en tot horens.

liefs van ons !

• 22 Augustus 2014 - 20:46

Ton En Pauline:

Ha die jullie,

Vol bewondering volgen we jullie fietstrip. Jeetje wat gaan jullie snel ondanks het slechte weer.

Wij hadden afgelopen woensdag een mooie verenigingsdag. Zomaar in Zwijndrecht een kwalificatiewedstrijd om te bepalen wie deel uit mag maken van het nationale team wat begin oktober deel mag nemen aan het wereldkampioenschap in China. Als trots bestuur melden we dat er weer een O&O-er bij zit. En de 1e reserve is ook een O&O-er.
    Trouwens als Epke Zonderland in Nanning (China) gaat doen wat hij afgelopen woensdag in Zwijndrecht liet zien, nou, nou dan beloofd het wat.
    De bewondering die we voor die topsporters hebben, hebben we ook voor jullie.
    Hartstikke leuk om jullie verslag te lezen.

Gewoon zo door gaan!
    Good Luck van ons!